جیگ و فیکسچرهای خط تولید

طراحي و ساخت خطوط تولید و طراحی جيگ و فيكسچر در صنايع مختلف

 

جیگ :

یک جیگ دستگاه مخصوصی است که قطعه کار را می گیرد یا نگه می دارد یا روی یک قسمت ماشین کاری شده قرار می گیرد. جیگ یک ابزار تولید می باشد که نه تنها قطعه کار را تعیین محل می کند ونگه میدارد همچنین ابزار برش را برای انجام کار راهنمایی می کند. جیگ ها معمو لا" با بوشهای سوراخکاری فولادی برای راهنمایی مته ها یا دیگر ابزار برش به کار می روند. به عنوان یک اصل جیگ‌های کوچک بر روی میز بسته نمی شوند هر چند اگر سوراخها بزرگتر از 4/1 اینچ باشند. معمولا" لازم است که جیگ در یک آشیانه قرار گیرد یا به طور محکمی به میز وصل گردد.

 

فیکسچر :

یک فیکسچر ابزار تولیدی است که برای تعیین محل ونگهداشتن یک یاچند قطعه کار به کار میرود به طوریکه عملیات لازم بتوانند انجام شوند. یک فیکسچر باید به طرز محکمی به میز ماشین متصل گردد. از آنجایی که فیکسچرها بیشتر روی ماشینهای فرز کاری مورد استفاده قرار می گیرند لازم است طوری طراحی شوند که برای عملیات مختلف مناسب باشند. هدف اصلی از کاربرد فیکسچر تعیین محل کردن قطعه کار به طور سریع ودرست نگهداری آن به طرز خوبی ومحکم گرفتن آن می باشد. فیکسچرها در طرحهای مختلفی از ساده یا پیچیده برای کارهای مختلف وبا در نظر گرفتن تعداد تولید ساخته شده اند. به عنوان قطعات نگهدارنده فیکسچرها به ساده کردن عملیات فلزی باوسایل مخصوص روی تمام ماشینهای استاندارد کمک می کند. در ذیل موارد زیادی که ممکن است به فیکسچر احتیاج داشته باشد نوشته شده است :

مونتاژ خم کاری سوراخکاری داخلی پرداخت کاری صیقل کاری- سنگ کاری بازرسی صیقل وپرداخت بلبرینگها و یاتاقانها فرز کاری رنده کاری قلاویز کاری تراشکاری و جوشکاری و...

 

 

درباره ما

شرکت ماشينکاران پيشروصنعت بهينه در سال 1379 تاسيس گرديده و تحت برند گروه صنعتی صدیق محصولات خود را ارائه میدهد .هدف اصلی تاسيس شرکت خلق ايجاد دانش فنی و ارائه نو آوری های صنعتی به منظور تحکيم تکنولوژی مشتريان در مقابل رقبای خود و افزايش بهره وری آنها می باشد . شرکت ماشين کاران پيشروصنعت بهينه اعتقاد دارد اين رابطه دو طرفه برد- برد بوده که در آن مشتريان مزيت های خود را تعميم می دهند.

تماس با ما

021-46837613

021-46837643

021-46897264

09120778445

09353597589

sedigh@sedighgroup.com

info@sedighgroup.com

sales@sedighgroup.com

آدرس کارخانه

ایران، تهران، كيلومتر 19 جاده مخصوص تهران-کرج، كمربندي انديشه شهريار، بعد از پل دوم، مجتمع صنعتي زاگرس، بلوار زاگرس، خيابان صنايع، انتهای خيابان صنايع پنجم، بن بست صنعتگران پلاك 15
 ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه
8:30 الی 17:30  
بالا